דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיל לחוץ לארץ? חופשה בארץ? - כל מה שלא ארזתם במזוודה ובכל זאת הגיע אתכם לחופשה שלכם.. 

מאת    [ 25/03/2010 ]

מילים במאמר: 693   [ נצפה 2187 פעמים ]

דיל לחו"ל? חופשה בארץ?
כל מה שלא ארזתם במזוודה ובכל זאת הגיע אתכם לחופשה שלכם..


בכל פעם שאנחנו מוצאים את עצמנו בחופשה כזו או אחרת, חוזר ועולה נושא זה בשיחות שלנו, רניאל ואני, על כל מה שהגיע איתנו לשם ואפילו לא ארזנו..
ארזנו לבד?- כן!
מישהו נתן לנו משהו להעביר? – לא!
ובכל זאת כשהגענו ל'שם', מצאנו כמה 'חפצים חשודים'.

על מה מדובר? לפני שנדבר על כך, בואו נתבונן על החופשות שלנו.

יש כל מיני סוגים של חופשות:

יש חופשה זוגית רומנטית, ויש חופשה משפחתית עם הילדים, ויש עם חברים, ויש של קבוצה שאליה משתייכים.

יש חופשה בארץ, ויש בחו"ל, ויש חופשה של התחברות פנימה ו- Being, ויש של אקשן פעיל והמון Doing.

יש חופשה לצורך סדנה ויש חופשה אישית, יש פעילות מובנית, ויש חופשה זורמת ופתוחה להפתעות.

יש חופשה עם אנשים שלא פגשתם מזמן, ויש חופשה עם אלה שתמיד כיף לנפוש איתם, יש קפיצה קטנה, אולי ספונטנית, ויש חופשות מתוכננות..

ויש חופשה שאני ממליצה לאמץ קבוע, אולי בכל יום- אני מתכוונת לזמן שבו אנחנו מתפנים מכל העיסוקים שלנו, ו'מנקים את הראש'. לוקחים 'חופשה' מהעיסוקים השוטפים. זה יכול להיות זמן של חצי שעה או חצי יום. פשוט..

 

ובתוך כל החופשות האלה, קורה דבר מעניין.

אני בטוחה שהוא ידוע ומוכר לכם, אך ככל שאני מתבוננת בזה, בכל פעם מחדש, אני רואה שיש המון מה ללמוד מכך.

הדבר הוא העובדה, ש ל כ ל  החופשות שלנו, ללא יוצא מן הכלל, אנחנו מביאים איתנו את.. עצמינו. הדפוסים הפנימיים וההתנהגותיים שלנו לא קיבלו כרטיס טיסה, הם חסרי רשיון, ואפילו לא סיכמנו איתם מראש שהם באים איתנו.. ובכל זאת, בכל פעם זה קורה מחדש.

אז אם יש לנו נטיה להתאכזב- מתאכזבים בחופשה.
ואם הביקורתיות חוגגת- היא חוגגת גם שם.
והמחשבות- רצות-רצות..
והרגשות- קופצים ללא גבולות.

מכירים?..

רוח החופשה לעיתים מביאה איתה משב פנימי אחר, חיובי יותר, זורם ופתוח- אם זה כך הרי שזכינו לטעום את היכולת שלנו לנהל רגשות, לבחור רגשות, ולרפא, ולו במעט, את הדפוסים הפנימיים.

אז.. מה למדנו מזה?

1.    לרפא תבניות- כי אין מנוס, אלא להמשיך ולרפא את התבניות הפנימיות.. לשים לב למחשבות ולשנות אותן, לרפא רגשות (וזה תהליך יותר עמוק), ליצור היפוך בדפוסי התנהגות, להתחבר לניצוץ הפנימי ולטבע החיובי המצוי בתוכנו, המתבטא דרך הענקה ונתינה, דרך השפעת טוב.

2.    לשחרר תלות- לאפשר לעצמנו לשמוח, לחגוג את החיים, בכל רגע, וללא תלות בנסיבות החיצוניות (אהה... לא פשוט, דורש אימון ותרגול אך אפשרי!)

3.    להניע שמחה- לאפשר לעצמנו ליצור את המהלך שמגביר אצלנו שמחה. מה משמח אותנו? מה מניע אותנו לכיוונים חיוביים? זה יכול להיות שיר שעושה לנו טוב, התבוננות בשמים או בירוק, סיבוב ריצה, שיחה עם אדם אהוב, כתיבה.. לרומם את עצמנו, זה לא לתת לדפוסים הפנימיים לנהל אותנו. זה לבחור להיות המאסטר, המנהל הראשי, שמטפל בחלקים שלא פועלים היטב בארגון שלו.

4.    לנהל רגשות-  אני זוכרת איך בכל שנה עולה בי ההשתאות לנוכח היכולת שלנו לעבור בין עצב תהומי לבין שמחה עילאית- במעבר שבין יום הזיכרון לבין יום העצמאות. שם למדתי שיש בנו הכוח לנהל רגשות. באיזה רגש את/ה בוחר/ת עכשיו? זה בידיך!

5.    לקבוע פוקוס-  במקום שבו נמצאת תשומת הלב שלנו- שם נמצאת האנרגיה שלנו, ושם זה גדל. כשתשומת הלב הינה בחיובי ובטוב- הטוב גדל. איפה אתם בוחרים לשים את תשומת הלב והפוקוס שלכם?

6.    לשים לב למפגש- לזכור שמעבר לנופים קסומים, בניינים מרהיבים, טבע משגע- כל מסע הינו מפגש שלנו עם עצמנו, עם אחרים המשקפים לנו אותנו, ועם האנרגיה האלוהית השרויה בכל.

7.    לאהוב את היש- לקבל את עצמנו, את האחר ואת המציאות בדיוק כפי שהיא. אני יודעת שזה נשמע מורכב, ובשיעורים אני מסבירה זאת בהרחבה, אך לעת עתה, כקצה של חוט, זה אומר שלרוב אנחנו מתווכחים עם המציאות ויוצרים לעצמנו בכך סבל רב. שלמות שלווה והגשמה נוצרים בעת קבלת השלושה- האני, האחר והמציאות.

8.    לצאת לחופשה-  להיפתח לסוג חופשה שאולי מזמן, או מעולם, לא יצרתם. להיפתח לחופשה בכלל..  ולזכור שחופשה זו תודעה פנימית, שאיננה זקוקה לתפאורה חיצונית, אם כי הטבע והאנרגיה המצויה באתרים ייחודיים יכולה בהחלט לסייע להתעלות ולחוויה הפנימית.

מאחלת לכם שתקבלו ותאהבו את מה שהגיע אתכם לחופשה בלי שהזמנתם, ואת מי שאתם על כוליותכם.. ובכך תזכו בחופש שהינו מעבר לחופשה. החופש הפנימי..

שלכם באהבה

אוריאלה פז-מורין

כותבת המאמר היא אוריאלה פז-מורין מפתחת שיטת אומגה-O.P.M. המהווה 'מכון כושר' אישי וכוללת כלים מעשיים וקלים להפעלה המשפיעים על איכות החיים, בגוף ובנפש ומאפשרים יצירת שינוי שפע והצלחה בקוצ'ינג עצמי. יוצרת סדרת 'מאסטר לייף בדמיון מודרך' למיגנוט מציאות רצויה בתחומי חיים שונים. מנהלת מכון אומגה- Coaching. הכשירה רבים מהמורים, היועצים והמטפלים בארץ. אתר הבית כולל עדכונים שוטפים, כתבות ומסר אישי: www.omegamasterlife.com טל': 03-6359699 דוא"ל: oriellaz@zahav.net.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב